• استانداران ادواری استان سیستان و بلوچستان و شماری از اعضای هیئت رئیسه مجمع استانداران کشور ، شامگاه چهارشنبه به منظور شرکت در کمیته استانی مجمع ادواری استانداران وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شدند و مورد استقبال رسمی استاندار سیستان و بلوچستان، معاونان استاندار و جمعی از مسئولان محلی قرار گرفتند.
  • رئیس مجمع استانداران در بدو ورود به زاهدان در گفت وگو با خبرنگاران گفت: مجمع استانداران تمام قد مسئولان استانی را مساعدت می کند و بازوی مشورتی آنان در مرکز است. به گزار ش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان: دکتر “علی اکبر رحمانی” که سابقه مدیریت در استانداری های کرمانشاه ، تهران و معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال را در کارنامه خود دارد، اظهار داشت: مهم ترین کار مجمع استانداران ،کمک فکری به مدیران ملی و استانی و انتقال مسائل استانها به قوای سه گانه است تا با ارائه تجربیات دین خویش را به استانهای کشور بویژه استانهای محروم ادا نمایند.
    رحمانی رئیس مجمع و استاندار اسبق تهران هدف اصلی از برگزاری مجمع ادواری استانداران در سیستان و بلوچستان را شرکت در نشست شورای اداری با هدف برررسی مسایل مختلف اجتماعی ،فرهنگی و اجتماعی استان در کمیسیونهای مختلف و ارائه نظرات و پیشنهادهای استانداران در این رابطه عنوان کرد.
    وی گفت : ساختار مجمع استانداران شامل هیئت رئیسه به عنوان اتاق فکر و ۶ کمیسیون مشابه کمیسیون های دولت و کمیته های استانی متشکل از استانداران از ابتدای انقلاب تا کنون در استانها می باشد . رحمانی اعضای مجمع استانداران را حدود ۲۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: قریب ۵۰ نفر عضو دولت های مختلف هستند ازجمله دکتر” جهانگیری” معاون اول رئیس جمهوری که در دولت های مختلف مسئولیت داشته است. وی ادامه داد : تشکیل تعاونی با نظر استانداران و وزارت تعاون در حال شکل گیری است و بدین منظور برای هماهنگی با استانداری سیستان و بلوچستان دکتر” تاجیک ” در این سمینار حضور دارند. وی اظهار داشت: گروه تاریخ شفاهی مجمع استانداران، استان سیستان و بلوچستان را به عنوان استان اول برگزیده و قریب ۹ ماه ، فعالیت مشترک مجمع و استانداری با مسئولیت آقای ” اضغر نیا” از اعضای مجمع آغاز شده است و در این همایش بخشی از فعالیت های مشترک پیگیری می شود.

    رئیس مجمع استانداران تجدید میثاق با آرمانهای شهدا ، بازدید از پروژه های مهم استان و حاشیه شهر زاهدان را از برنامه های سفر دو روزه مجمع استانداران به زاهدان اعلام کرد. گفتنی است مصاحبه با رسانه ها و بازدید از هفتمین نمایشگاه صنایع دستی و اولین نمایشگاه گردشگری ایل آفرید از دیگر برنامه های استانداران ادواری در سفر به سیستان و بلوچستان است.