رئیس جمهوری از همایش سرمایه گذاری در استان سمنان ابراز رضایت کرد

استاندار سمنان گفت: گزارش دستاورد همایش سرمایه گذاری استان سمنان که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری به میزان ۲۷ هزار میلیارد ریال ابراز تمایل کرد، دکتر روحانی را خوشحال کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  خباز استاندار سمنان با اشاره به ارایه گزارش این همایش در سفر هفته اخیر دکتر روحانی رئیس جمهوری به استان سمنان برای حضور در آئین سالگرد والده فقید خود، تصریح کرد: اگر ۳۰ درصد از این میزان موافقتنامه مبادله شده با بخش خصوصی نیز محقق شود، همایش به نتیجه و هدف اصلی خود رسیده است.
ایشان با اشاره به اینکه اعتبار عمرانی استان سمنان در سال ۹۵ به میزان هزار میلیارد ریال است، ادامه داد: این رقم در برابر تمایل ۲۷ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری، رقمی نیست و نشاندهنده اهمیت فعالیت بخش خصوصی در طرحهاست.
دکتر خباز با اشاره به بیان رهبری مبنی بر اینکه بخش خصوصی باید میدان دار مسایل باشد، گفت: بخش خصوصی نباید زینت مجالس و نشست‍ ها بلکه باید میدان دار مسایل کار و تولید باشد.
وی با تاکید بر اینکه پیشرفت بر مبنای اقتصادی دولتی در ابتدای انقلاب اسلامی عقب افتادگی فکری بود که بعدها جبران شد، تصریح کرد: امروزه ثابت شده است که با اقتصادی متکی به دولت نمی شود کشوری را اداره کرد و میزان سرمایه گذاری های خارجی در چین و سرنوشت شوروی اثبات کننده این ادعاست.
استاندار سمنان با تاکید بر اینکه حمایت از بخش خصوصی در استان سمنان مانند بسیاری از مسائل باید به الگو در کشور تبدیل شود، ادامه داد: نباید اجازه داد فعالیت بخش خصوصی به ویژه در صنعت به زمین بخورد، زیرا اگر زمین خورد، احیای دوباره آن بسیار مشکل است.
وی با اشاره به اهمیت دادن به بخش خصوصی در تصمیم گیری ها در دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: پذیرش اثربخشی بخش خصوصی و پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران، برخاسته از دیدگاهی است که تاثیر فعالیت بخش خصوصی را پذیرفته است.
ایشان با تاکید بر لزوم همراهی بانک های عامل با صاحبان واحدهای تولیدی به ویژه در دریافت اقساط تسهیلات، گفت: بانکها تا جای ممکن با واحدهای تولیدی همراهی کنند، حتی اگر امکانپذیر بود به باز توانی واحدهای تعطیل کمک کنند.
دکتر خباز با بیان اینکه از کمک به بخش خصوصی و فعال ماندن واحدهای تولیدی، تمام بخش های بانکی، بیمه ای و مالیاتی جامعه بهره مند می شوند، ادامه داد: خدمت به تولیدکنندگان، خدمت به مملکت و مردم جامعه است.
وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی از جنگ نظامی صددرصد ناامید هستند و دل به جنگ اقتصادی بسته اند، گفت: چرا باید در داخل کاری کنیم که دشمن از به هدفش امیدوار شود.
استاندار سمنان از نصب بنر فروش برخی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی سمنان از سوی برخی بانک های عامل انتقاد جدی کرد و گفت: نمی شود از سویی برای جذب سرمایه گذار فرش قرمز پهن کنیم و از طرفی دست به چنین اقدام هایی بزنیم، سیاست کاری همه بخشها اکنون باید حمایت از تولید باشد.
در این نشست با حضور فرمانداران، نماینده منتخب مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس دهم شورای اسلامی، مدیران کلی دستگاه های اجرایی مرتبط با فعالیت واحدهای تولیدی ،صنعتگران، کارآفرینان و نمایندگان سرمایه گذاران، مباحثی در باره مشکلات ترخیص کالا از گمرک، مسایل مالی و بانکی مطرح شد.
استان سمنان با دو هزار واحد صنعتی سهمی ۵۱ درصدی از اشتغال در این استان را دارد.