کتاب؛ بهترین همسفر / نوروز امسال کتاب عیدی بدهیم

مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های حوزه کتاب این سازمان در نوروز ۹۵ را تشریح کرد.

 

حامد طراحی‌تبریزی در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به شعار تبلیغاتی سازمان فرهنگی هنری در نوروز ۹۵ گفت: در ادامه شعار سال گذشته با عنوان «کتاب، ماندگارترین عیدی»، برنامه‌های حوزه کتاب امسال با شعار «کتاب، همسفر نوروز من» اجرا می‌شود.

مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اضافه کرد: تلاش ما این است که مردم به جای سررسید و اقلام دیگر، نوروز امسال به همدیگر کتاب عیدی بدهند و در سفرهای نوروزی کتاب را همراه خود داشته باشند.

وی افزود: عیدی دادن سنتی پسندیده در فرهنگ ایرانی است و می‌خواهیم شهروندان را به اهدای کتاب‌های مناسب به عنوان عیدی و مطالعه کتاب در اوقات فراغت نوروزی تشویق کنیم. امیدواریم با مجموعه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری از جمله عیدانه کتاب و کتاب بهترین همسفر، سرانه مطالعه مردم در نوروز را افزایش بدهیم.

بهترین برنامه‌های کتاب در سال ۹۴
حامد طراحی از یکپارچه سازی شبکه کتابخانه‌های زیرمجموعه شهرداری تهران خبر داد و گفت: الحاق کتابخانه‌های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به سازمان فرهنگی هنری اتفاق خوبی بود که در سال ۹۴ انجام شد.

طراحی با اشاره به بهترین برنامه‌های حوزه کتاب سازمان فرهنگی هنری در سال گذشته گفت: فرهنگسرای کتاب در نمایشگاه کتاب سال ۹۴، برای اولین بار زیرنظر حوزه امور کتابخانه‌های سازمان برگزار شد که یکی از اتفاقات خوب در سال گذشته بود.

مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری اضافه کرد: در فرهنگسرای کتاب امسال، از گزارش عملکرد به سمت ترویج فرهنگ و بسترسازی کتابخوانی در خانواده حرکت کردیم و با دعوت از هنرمندان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری، تلاش کردیم خاطره خوبی از نمایشگاه کتاب برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار در هفته کتاب، نهادهای مختلف مرتبط با حوزه کتاب از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران، خانه کتاب، نهاد کتابخانه‌های عمومی و کانون کتابخانه‌های مساجد به همراه سازمان فرهنگی هنری برنامه واحدی اجرا کردند که تاثیر بیشتری بر عموم شهروندان داشت.

تاسیس کتابخانه ویژه کودکان در فرهنگسرای اشراق
مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره برنامه‌های سال ۹۵ این سازمان در حوزه کتاب هم گفت: اولین قدم، به روز رسانی منابع اطلاعاتی کتابخانه هاست که تلاش داریم بزودی کتاب‌ها، مجلات و نشریات مورد نیاز مخاطبان در ۳۶۰ کتابخانه تحت نظر سازمان فرهنگی هنری را تهیه کنیم.

وی افزود: امیدواریم در صورت تامین اعتبار، کتابخانه ویژه کودکان و نوجوانان را در فرهنگسرای اشراق تاسیس کنیم و به طور کلی، تمرکز برنامه‌های حوزه کتاب سازمان در سال آینده بر نسل جدید و نوجوانان خواهد بود.

طراحی ادامه داد: جشنواره‌های پرمخاطب کتابخوانی مجازی و صوتی امسال به شکل گسترده‌تر و به شکل فراگیر به همت کتابخانه عطار برگزار خواهد شد و امیدواریم در امر «ترویج کتابخوانی» که سال گذشته به مدیریت امور کتابخانه‌ها اضافه شد، بتوانیم موثر عمل کنیم.