باید در جهت اقناع مردم تلاش شود

باید در جهت اقناع مردم تلاش شود

باید در جهت اقناع مردم تلاش شود

استاندار خراسان رضوی گفت: در شرایط فعلی که نیاز به امیدآفرینی وجود دارد باید در جهت اقناع مردم تلاش شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علیرضا رزم‌حسینی در نشست ویدئو کنفرانسی وزیر کشور و استانداران سراسر کشور با معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سال پایانی خدمت دولت و اولویت‌های اجرایی اظهار کرد: به عنوان نخستین مسئله پروژه‌های آماده افتتاح یا بهره‌برداری وجود دارند که از مشکل ملی رنج می برند، این در حالی است که با استفاده از اختیارات معاون اول رئیس جمهور و تلاش استانداران سراسر کشور این موضوعات می‌توانند حل شوند.
وی در دومین مسئله مطرح شده خود یعنی طرح‎های بازآفرینی و اقدام ملی مسکن که با املاک مازاد دولت گره خورده است، گفت: در منطقه شرق کشور امکان فروش هیچ کدام از املاک مازاد دولت نیست و از طرفی باید در سطح ملی در مورد آن‌ها تصمیم گیری بشود، لذا لازم است روی این موضوع توجه ویژه شود.
رتبه پایین فضای کسب و کار کشور سومین موضوعی بود که استاندار خراسان رضوی به آن پرداخت و افزود: فضای کسب و کار ۱۱ شاخص دارد که ۱۰ مورد آن به داخل کشور بر می‌گردد. در این راستا نماینده‌های قوه قضائیه، دولت و قوه مقننه به راحتی می‌توانند موانع را رفع و رجوع کرده و رتبه کسب و کار را افزایش دهند.
رزم‌حسینی با تاکید بر نیاز به امیدآفرینی در شرایط جنگ اقتصادی به عنوان موضوع چهارم بیان کرد: در شرایط فعلی که نیازمند امیدآفرینی هستیم باید در جهت اقناع مردم تلاش شود.
وی با اشاره به ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی گفت: هزاران واحد صنعتی با توجه به تفسیر متفاوت همین ماده توسط بانک‌ها تملک شده که چالش‌هایی را به همراه داشته است در این راستا با در نظر گرفتن یک تفسیر واقعی از این ماده قانونی می‌توان این املاک را واگذار کرد.
استاندار خراسان رضوی در انتهای سخنان خود با انتقاد از عدم امکان ثبت سفارش کالا در حوزه استان خاطرنشان کرد: در اقتصاد مرزی استان علی‌رغم امکان تهاتر کالا، متاسفانه هیچ گونه امکان ثبت سفارش  وجود ندارد و باید در عرصه ملی این کار انجام شود که بعضا این رویه چندین ماه طول می‌کشد.

منبع:وزارت کشور