دکتر رسول زرگرپور بر ساماندهی ورودی های شهر اصفهان تاکید کرد و خواستار همکاری شهرداری اصفهان و اداره کل راه و شهرسازی برای ساماندهی ورودی ها بویژه ورودی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی بررسی و ساماندهی ورودی های شهر اصفهان به ویژه ورودی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، اظهارداشت: ۱۱ ورودی برای شهر اصفهان تعریف شده است که از این تعداد ۴ ورودی در اولویت قرار دارد.

رسول زرگرپور ورودی میدان استقلال در شمال اصفهان، ورودی شرق اصفهان، و ورودی شمال شرق اصفهان و رینگ چهارم که رینگ حفاظتی است را از جمله ورودی های اولویت دار برشمرد و افزود : اولویت ایجاد فضای سبز  با  گونه های کم آب و مقاوم و درختان همیشه سبز باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اصفهان به اهمیت محور اتوبان چمران اشاره کرد و تصریح نمود: ورودی فرودگاه اصفهان تحت عنوان اتوبان تشریفات اهمیت بالایی دارد که باید حتما ساماندهی شود چرا که این مسیر زیبنده ی شهر تاریخی و توریستی اصفهان نیست.

زرگرپور طول این مسیر را ۱۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۵ کیلومتر از این بزرگراه در حریم شهر اصفهان و ۱۰ کیلومتر خارج از حریم شهر می باشد.

استانداراصفهان افزود:  باید از طریق راه و شهرسازی موضوع حریم این اداره کل در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح شود تا کل این مسیر با طی مراحل قانونی در حریم شهرداری اصفهان قرار گیرد و ساماندهی این محدوده صرفاً از طریق شهرداری اصفهان انجام شود.

وی تاکیدکرد: طرح ساماندهی بزرگراه منتهی به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان باید در ابتدا در کارگروه زیربنایی استان و سپس شورای برنامه ریزی به تصویب برسد و در پایان در کمیسیون ماده ی ۵ به تصویب و نهایتاً اجرایی گردد.