باید نتایج اقدامات دستگاه های اجرایی استان در سال آینده محسوس شود

استاندار گلستان گفت: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید در سال آینده نسبت به محسوس کردن نتایج اقدامات خود برای مردم حساسیت داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ صادقلو استاندار گلستان در آخرین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۴ ، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، تصریح کرد: سیمای کلی بودجه در سال ۹۵ ظاهر گردیده و اگرچه سالجاری سال سختی به لحاظ مالی بود اما باید توجه داشت که در سال آینده نیز بودجه شرایطی انقباظی دارد و باید مدیران نقش مدیریتی خود را نشان دهند.
وی افزود: مدیران باید اقدامات خود را با بودجه کم و تاثیر بلند مدت معماری کنند و اقدامات کوچک و غیر موثر را کنار بگذارند.
وی از تمامی دستگاه های اجرایی خواست نسبت به ارائه شاخص ها در آغاز فعالیت دولت، در حال حاضر و در انتهای دولت حساس باشند و خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی ۵ پروژه تحول آفرین خود را برای سال ۹۵ اعلام کنند چرا که دیگر زمان اجرایی کردن برنامه هایی است که پیشتر ارائه کرده اید.
استاندار گلستان ارزیابی تمامی دستگاه های اجرایی را در سال ۹۵ بر اساس نوع تحرکات در اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: باید رویکرد اقتصاد مقاومتی در عرصه های مختلف تعریف شود چراکه این موضوع مطالبه ی مقام معظم رهبری، دولت و مردم است.
وی افزود: از آنجا که اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد مردمی است و باید بر اساس فرموده مقام معظم رهبری درون زایی داشته باشد، باید در سال آینده رقابت سازنده ای در اقتصاد مقاومتی اتفاق بیفتد.
صادقلو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات سال ۹۴ ، گفت: سال ۹۴ با شعار زیبا، هدفدار و نظام مهندسی شده ی «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد و زمینه ای برای گذران عرصه های سهمگین بود.
وی این شعار و بیانات رهبری را به مثابه روحی واحد در پشتیبانی از مذاکرات هسته ای دانست و افزود: خروج از فصل هفتم سازمان ملل متحد و مدیریت برجام و پسا برجام کار ساده ای نبود اما با درایت مقام معظم رهبری و مدیریت رئیس جمهوری و سکانداری دکتر ظریف رضایت بین المللی، منطقه ای و ملی ایجاد شد.
استاندار گلستان که در جمع مدیران ارشد استانی سخن می گفت، برگزاری دو انتخابات مهم و حساس قلمداد کرد و یادآور شد: در انتخابات هفتم اسفند بحث جناحی مطرح نبود و مردم بر حسب وظیفه در آن شرکت کردند و پس از معجزه  حضور در ۲۲ بهمن ، معجزه ای دیگر را رقم زدند.
وی با اشاره به رتبه نخست مشارکت گلستانی ها در انتخابات ، یادآور شد: جوهره انتخابات ملاک ارزیابی رویکرد سیاسی استان است و گلستان با مشارکت ۸۰/۳۹ مردم و توفیق در مدیریت انتخابات ، در این ارزیابی سربلند بود.
صادقلو ضمن تشکر از تمامی مردم، دست اندرکاران، هیات های نظارت، بازرسی و اجرایی و فرمانداران سراسر استان در برگزاری انتخاباتی سالم و بیطرفانه، خاطر نشان کرد: باید نسبت به بیطرفی و پشتیبانی های لازم حساس باشیم چرا که بی طرفی در انتخابات زمینه ساز اعتماد و اعتماد زمینه ساز آرامش در جامعه است.
همچنین در آخرین جلسه شورای اداری استان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) ، اظهار کرد: خاندان پیامبر(ص) الگو و اسوه همه مسلمانان هستند و زمانی که می خواهی مکتبی را بشناسی باید به تربیت شدگان آن مکتب نظر افکنی و حضرت فاطمه (س) تربیت شده مکتب رسول ا…(ص) بودند.
آیت ا… نورمفیدی تصریح کرد: امروز در دنیا حرف هایی علیه اسلام و قرآن زده می شود که یکی از این حرف ها نگاه اسلام علیه زنان است اما به واقع با نگاهی دقیق به مکتب اسلام متوجه می شویم که امروز تمامی زنان باید قدردان نگاه پیامبر اکرم(ص)باشند.
وی از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست ، هم و غم خود را اجرای مسئولیت قرار دهند و خاطر نشان کرد: باید رفع مشکلات مردم، جامعه و استان را مدنظر قرار دهید و امیدوارم در راستای اقدامات بزرگی که قرار است در استان اجرایی شود و یا در حال اجراست همراهی کنید.
وی افزود: همه باید در راه توسعه استان گام بردارند و نباید از شکست ها دلسردی بوجود آید بلکه باید خوشحال باشیم که توانسته ایم تلاش خود را بکنیم.
لازم به ذکر است در این جلسه رئیس ستاد تسهیلات نوروزی استان گزارشی از اقدامات این ستاد در آستانه سال نو ارائه کرد و گفت: برنامه های استقبال از گردشگران نوروزی و زائران محترم آماده شده و آمادگی کامل برای میزبانی وجود دارد.
رضا مروتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان از برپایی نوروزگاه در ۳ نقطه استان خبر داد و تصریح کرد: ۱۵۷۸۲ تخت در استان آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی هستند و همچنین سامانه سفر پورتال و سامانه ویژه اطلاع رسانی با امکان تبادل اطلاعات بصورت دوطرفه برای راهنمایی مسافران و گردشگران تدارک دیده شده است.