استاندار ایلام از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا یک درصد اعتبارات خود را برای تقویت فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی هزینه کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ ا مروارید استاندار ایلام در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید مشارکت فعالانه ای در آیین‌های آغاز سال تحصیلی داشته و امکانات و تجهیزات خود برای اجرای باشکوه این برنامه‌ها در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.
وی توجه به تحقیق و پژوهش را از رموز موفقیت کشورهای توسعه یافته اعلام کرد و یادآور شد: بر اساس قانون دستگاه‌های اجرایی موظف هستند یک درصد منابع مالی خود را برای توسعه و تقویت فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی اختصاص دهند و مدیران باید نسبت به اجرای این قانون اهتمام جدی داشته باشند.
استاندار ایلام افزود: آموزش و پرورش در قالب پروژه مهر ساز و کار لازم برای اجرای مطلوب مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۵ – ۹۴ را فراهم و در فرصت باقی مانده موانع و مشکلات آن را شناسایی و برطرف کند.
مروارید همچنین به اردوهای راهیان نور دانش آموزی اشاره کرد و گفت: اردوهای راهیان نور یک برنامه فرهنگی بزرگ است و آموزش و پرورش و سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان باید زمینه بازدید دانش آموزان را از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس با توجه به اثرگذاری و آشنایی هر چه بیشتر آینده سازان نظام از تاریخ انقلاب فراهم آورد.
وی از اختصاص یک میلیارد ریال از سوی استانداری برای تقویت اردوهای راهیان نور دانش آموزی خبر داد و تاکید کرد: مدیریت ارشد استان از اجرای این برنامه فرهنگی و معنوی با توجه با آثار بسیار مطلوب آن بر روحیات دانش آموزان حمایت و استقبال می‌کند.
مدیر کل آموزش و پرورش ایلام نیز در این نشست گزارش مدونی از آمادگی این سازمان برای آغاز سال تحصیلی جدید ارائه داد و اضافه کرد: زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با توجه به تقارن آن با هفته دفاع مقدس در شهرستان مرزی و شهید پرور مهران به صدا در می‌آید.
علی بیرانوند با اشاره به تشییع پیکر ۲ شهید دوران دفاع مقدس که پس از ۲۹ سال به آغوش وطن بازگشته‌اند، ادامه داد: محور برنامه‌های امسال به این ۲ شهید تعلق دارد و تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم تا فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید انقلاب منتقل و بیش از پیش زمینه تبیین جایگاه شهدای فرهنگی را فراهم کنیم.
در سال تحصیلی امسال حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف در یک هزار و ۳۴۱ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.