?️وزیر بهداشت: چابهار به یکی از محورهای مهم درمانی کشور تبدیل می شود

به گزارش روابط عمومی استانداری؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار گفت: این پروژه و بیمارستان ایرانشهر که از امروز شروع شده منجر به اضافه شدن ۱۱۰۰ تخت بیمارستانی به بلوچستان می شود و نه تنها این پروژه برای خود استان بلکه کشورهای همجوار نیز از این پروژه ها بهره مند خواهند بود و چابهار به یکی از محورهای مهم درمانی کشور تبدیل می‌شود.
وزیر بهداشت گفت: اکنون که انقلاب اسلامی ایران به بلوغ طبیعی و چهل سالگی رسیده است، تلاش برای اجرا و بهره برداری از این گونه طرح ها ضرورت دارد.
قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: مسلما در آینده چابهار منحصر به مشارکت و سرمایه گذاری یکی از کشور های دنیا نخواهد بود چرا که ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی داریم و سرزمین مکران دارای تمدن بوده و این پروژه می‌تواند در توسعه و پیشرفت این منطقه موثر باشد.
وی افزود: دلیل این که این پروژه با دو سال تأخیر آغاز شد، اصرار ما بود که باید بهترین نقطه از اراضی منطقه آزاد را بگیریم تا بیمارستانی نمونه در تراز انقلاب اسلامی در این شهرستان ساخته شود که با همکاری مسئولین دست اندرکار این امر محقق شد.
این مقام مسئول بیان داشت: امیدواریم آنچه در راستای توسعه خوزستان اتفاق افتاده در اینجا هم محقق شود چرا که یکی از بهترین و زیباترین بنادر دنیا و مهمترین بندر کشور ما بندرچابهار است.
وی گفت: لازم است همه دستگاه ها در اجرای این پروژه ها به مسئولیت شان عمل کنند و یقینا با همکاری خوب قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به اتمام و بهره برداری خواهد رسید.
وزیر بهداشت و درمان در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه علاقه استاندار سیستان و بلوچستان به چابهار بیشتر از محل تولدش است و به انصاف یکی از انتخاب های خوب دولت در استانها همین انتخاب است و نشان می‌دهد که دولت با انتخاب پیشران توسعه اقتصادی، به جنوب شرق کشور توجه ویژه داشته است.
وی گفت: استاندار منتخب به خوبی منطقه را می‌شناسد و نسبت به اینجا تعصب دارد و می‌تواند به پیشرفت پروژه‌ها کمک کند.
سید حسن قاضی زاده هاشمی افزود: رونق اقتصادی امید به ماندگاری مردم را افزایش می‌دهد حتی امنیت هم در گرو رشد اقتصادی است و امنیت زمانی ایجاد می‌شود که وضعیت اقتصادی و معیشت مردم خوب باشد و این امر کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال دارد.
وی گفت: دانشگاه اینجا هم باید در تراز چابهار باشد؛ می توانیم در آینده با یکی از کشورهای همجوار دانشگاه مشارکتی راه بیندازیم تا امکان صدور دو مدرک همزمان ایجادشود.
وزیر بهداشت گفت: توجه شما در حال حاضر باید به ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر باشد و دانشگاه ایرانشهر با ایجاد دانشکده علوم پزشکی در چابهار باعث ارتقاء آموزش عالی در این بخش مهم کشور شود.