?️استاندار: افزایش بیش از ۱۵۰۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی استانداری؛ احمدعلی موهبتی در آیین افتتاح بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار که امروز با حضور وزیر بهداشت و درمان و دیگر مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، گفت: برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد، جهت ساخت و تجهیز این بیمارستان، اعتباری بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد و نوید اشتغال ۱۵۰۰ نفر به عوان پرسنل در این بیمارستان را به مردم می دهد.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: امیدواریم با ساخت این بیمارستان نه‌تنها مسیر ۶۰۰ کیلومتری مرز به کراچی جهت درمان مردم این منطقه حذف شود، بلکه با ساخت این بیمارستان شرایط لازم جهت جذب بیمار از کراچی و دیگر حوزه‌های خلیج فارس نیز مهیا گردد.
این مقام مسئول با اشاره به نگاه مجموعه دولت تدبیر و امید به استان پهناور سیستان و بلوچستان که نگاهی استراتژیکی و ویژه می باشد، تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان پیشانی این کشور و یک منطقه استراتژیکی مهم است که چابهار نیز به عنوان یک منطقه ویژه پیشانی استان سیستان و بلوچستان نامیده می شود و باید توجه ویژه ای به این منطقه شود زیرا استحقاق مردم این منطقه بیشتر از این است.
موهبتی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور از طرف وزیر محترم بهداشت و درمان این قول را به مردم این منطقه می دهم که با همت دولت و مشارکت صاحبان خرد و همکاری و همبستگی طوایف این منطقه در ساخت قسمت های مهمی از دانشگاه از قبیل کتابخانه ,مسجد و …. بتوانیم احداث دانشگاه بین‌المللی چابهار را محقق کنیم.
وی ساخت این پروژه را ۳۰ ماهه و تا پایان عمر دولت تدبیر و امید اعلام کرد و افزود: ساخت این بیمارستان در منطقه چابهار باعث ماندگاری پزشکان متخصص و موجب پیشرفت و توسعه این خطه از سرزمین اسلامی مان خواهد شد.
در پایان موهبتی ابراز امیدواری کرد: سفر وزیر بهداشت و درمان به این استان باعث تحرک بخشی به پروژه‌های معطل‌مانده سنوات قبل و طرح‌های نیمه تمام شود و دو آرزوی دیرینه مردم این منطقه که همانا استقرار دانشگاه بین المللی علوم پزشکی و بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی می باشد، محقق گردد.