وزیر صنعت، معدن وتجارت از واحدهای تولیدی ایرانشهر بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی استانداری به نقل از ایرنا؛ رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت که در معیت معاون اول رئیس جمهوری به ایرانشهر سفرکرده از چند واحد تولیدی این شهرستان بازدید کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در بازدید رضا رحمانی وزیر صمت از کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر گفت: این کارخانه هم اینک با ظرفیت تولید سالیانه ۶۰۰ تن نخ ( چاپ و تکمیل ۲ میلیون متر مربع) در بخش های ریسندگی و بافندگی فعال است
نادر میرشکار افزود: میزان اشتغال کنونی این کارخانه ۱۲۸ نفر به طور مستقیم است که با تکمیل شدن فرایند تولید، میزان اشتغال آن به ۴۵۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: تا کنون بالغ بر پنج میلیون دلار ( معادل ۸۳ میلیارد ریال ) در این کارخانه سرمایه گذاری شده که برای رسیدن به ظرفیت درنظر گرفته شده در افق این طرح ۱۶۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری مورد نیاز است.
رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان تسریع در روند بهره برداری کامل از کارخانه بافت بلوچ را به وزیر پیشنهاد داد و اظهار داشت: تامین ۱۰ میلیون دلار ارز توسط دولت و تامین ۶۵ میلیارد ریال از محل هدفمندسازی یارانه به جهت هزینه کرد می تواند در روند بهره برداری این طرح تاثیرگذار باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: با بهره برداری کامل طرح بافت بلوچ در شهرستان ایرانشهر با وجود محدودیت در کشت پنیه در استان و عدم امکان کاشت و انجام کشت آزمایشی موفق به اخذ مجوز کشت ۲۰۰ هکتار پنبه در سالجاری شده قطعا’ با قابلیت سطح زیرکشت ۱۰ هزار هکتار در منطقه و بهره برداری از ظرفیت کامل این واحد شاهد ایجاد اشتغال ۲۵ هزار نفری در بخش کشاورزی منطقه خواهیم بود.
بنابر این گزارش؛ استان سیستان و بلوچستان با ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع گستره ۱۱ و نیم در صد مساحت کل کشور را در برمی گیرد و ۲ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۲۷ نفر جمعیت دارد.
یک هزار و ۱۲۳ پروانه بهره برداری صنعتی در استان با حجم سرمایه گذاری ۱۰ هزار و ۷۱۱ میلیارد ریال و اشتغال بیش از ۲۴ هزار نفر در بخش صنعت وجود دارد همچنین ۹۹۸ طرح صنعتی در این استان حال اجرا است.
** وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از شرکت ایران کولا ایرانشهر دیدن کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حاشیه بازدید رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه ایران کولا ایرانشهر اظهارداشت: کارخانه ایران کولا تولید کننده انواع آب میوه مرکبات از کنسانتره ، انواع آب آشامیدنی و نوشابه های گازدار و طعم دار رنگی، کم کالری و نوشابه گاز دار بدون قند است.
میرشکار ادامه داد: مشکلات موجود این کارخانه هم اینک در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در حال پی گیری است.
وی بیان کرد: با تزریق سرمایه در گردش و توسعه فازهای دیگر این کارخانه که به افزایش ظرفیت تولید سالانه می انجامد اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد شد.
رئیس سازمان صمت استان گفت: شرکت تعاونی ایران کولا در شهرک صنعتی ایرانشهر، کیلومتر ۷ جاده بمپور واقع شده در حال حاضر بر اساس اعلام مدیران شرکت اشتغالی بالغ بر ۱۲۰ نفر ایجاد کرده است.
جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز سه شنبه به اتفاق وزرای صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل فرودگاهها و رئیس بنیاد مستضعفان به منظور بررسی مسائل و مشکلات استان سیستان و بلوچستان وارد شهرستان ایرانشهر شد.
همچنین ۹۹۸طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۲۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی از صفر تا ۹۹ درصد در سیستان و بلوچستان در دست اجراست که با اتمام این طرحها زمینه اشتغال ۱۸ هزار و ۴۷۳ نفر در استان فراهم می شود.
عمده این طرحهای صنعتی سیمان، فولاد، مس، کاشی، پنل پلی اورتان، سردخانه، آجر ماشینی، پودر شوینده، انواع مواد غذایی، بسته بندی انواع محصولات غذایی، قوطی کنسرو، پروفیل آلومینیوم و کنسانتره مس است.