معاون اول رئیس جمهوری گفت: توسعه سواحل مکران به طور جدی و ویژه در دستور کار دولت قرار دارد. معاون اول رئیس جمهوری راه اندازی صندوق های خرد را برای ایجاد اشتغال در روستاها و‌ مناطق محروم مهم ارزیابی کرد و گفت: این صندوق ها و ایجاد مشاغل خانگی و خرد باید به طور جد مورد توجه مسئولان باشد.
وی ادامه داد: بهره گیری از مزیت های منطقه تاثیر زیادی در ایجاد اشتغال و توسعه آن دارد که بدین منظور وام های روستایی خوبی در نظر گرفته شده است.
جهانگیری در رابطه با کارخانه بافت بلوچ گفت: طبق گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت بخش ریسندگی این کارخانه تا خرداد سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.
‌وی بیان کرد: برای راه اندازی کامل این کارخانه باید تجهیزات آن برای بازار پسندی به روز شود زیرا با وسایل قدیمی نمی توان به بازار خوبی دست یافت.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: پنبه کاری که در گذشته به دلایلی در جنوب سیستان و بلوچستان برچیده شده باید دوباره احیا شود.
وی بیان کرد: پاکستان قطب تولید پنبه است و ‌در ایرانشهر می توان کارخانجات ریسندگی و بافندگی بزرگی ایجاد کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های سیستان و بلوچستان گفت: برای ایجاد اشتغال و توسعه باید از ظرفیت های این استان نهایت استفاده را برد.
معاون اول رییس جمهوری اظهارداشت: سیستان و بلوچستان نقش کلیدی در تامین امنیت ایران دارد و این استان یک منطقه راهبردی است.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان در محرومیت های زیادی بسر می برد که برای توسعه این استان همگان باید دست به دست هم دهیم.
جهانگیری تاکید کرد: اگر مردم سیستان و بلوچستان به دلیل مشکلات جمعیتی مهاجرت کنند تقرییا تا گرمسار ما نقطه جمعیتی نداریم.
وی بیان کرد: بیشتر مواردی که سبب توسعه یک منطقه می شود در سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید توجه کرد چرا این استان با این همه ظرفیت هنوز در محرومیت است.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به همجواری سیستان و بلوچستان با ۲ کشور پاکستان و‌ افغانستان گفت: این استان ظرفیت بالایی برای صادرات کالا به کشورهای همسایه خود دارد.