استاندار ایلام با اشاره به اجرای طرح های راهسازی در این استان گفت: بهسازی جاده های ارتباطی منتهی به مرز بین المللی مهران پیش از ایام اربعین حسینی امسال به اتمام می رسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  مروارید استاندار ایلام اظهار داشت: طرح بهسازی مسیرهای منتهی به مرز مهران پس از اربعین سال گذشته در چندین نقطه در حال اجراست و از پیشرفت فیزیکی مناسبی نیز برخوردار است.
وی افزود: بهسازی جاده مهران تا مرز بطور تقریبی به اتمام رسیده و تا یک ماه آینده تکمیل می شود و فقط در یک محدوده ۱۰ کیلومتری تا تونل راه کربلا ممکن است اجرایی نشود ولی چهار بانده کردن آن در باقی مانده مسیر به پایان می رسد.
مروارید از اجرای طرح کنارگذر اضطراری در این مسیر خبر داد و یادآور شد: جاده قدیمی مهران نیز به تازگی روکش آسفالت شده و می تواند بعنوان مسیر جایگزین برای کاهش بار ترافیکی مسیر اصلی مورد استفاده قرار گیرد.
وی تاکید کرد: بهسازی جاده ملکشاهی به مهران نیز انجام شده و در ایام منتهی به اربعین بخشی از خودروهای عبوری از این نقطه به مرز مهران تردد می کنند.
استاندار ایلام گفت: سازمان راهداری کشور احداث ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی را در پنج نقطه منتهی به مرز مهران به منظور رفاه حال زوار عتبات عالیات انجام داده است.
وی یکی از مشکلات تردد زوار در مرز مهران را کمبود گیت های ورود و خروج زوار در پایانه مرزی دانست و افزود: تعداد گیت های گذرنامه با همکاری نیروی انتظامی و سازمان حمل و نقل و پایانه ها ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.
مروارید اضافه کرد: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز قول مساعد داده اعتبار ویژه ای به حوزه اربعین در استان ایلام اختصاص دهد که در مجموع با تمهیدات اندیشیده شده و همکاری دستگاه های اجرایی مشکل خاصی برای تردد زوار از مرز بین المللی مهران مشاهده نمی شود.
مرز بین المللی مهران به لحاظ امن بودن و نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق از کانون های اصلی تردد زوار از ایران و کشورهای خارجی به عتبات عالیات است و روزانه بطور متوسط پنج هزار نفر از این مرز تردد می کنند.
پارسال در ایام اربعین حسینی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این نقطه مرزی برای سفر به عتبات عالیات استفاده کردند که با تصمیم مسوولان هیچ عوارضی بابت خدمات شهرداری و خروج از کشور از آنها گرفته نشد.