استاندار قزوین گفت: تامین اجتماعی و سلامت و بهداشت زنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا ضمن تحکیم بنیان خانواده به سلامت جامعه نیز کمک شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین  در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: قزوین به همان شکل که طبیعت متنوع دارد و از کوهستان و کویر برخوردار است دارای جامعه فرهنگی متنوع قومی نیز هست و از نظر فرهنگی تنوع تاریخی هم دارد.

وی بیان کرد: در استان شاهد مدرن ترین و سنتی‌ترین گروه‌ها هستیم و این منطقه در ۵۰ سال گذشته تحولات زیادی در حوزه اقتصادی داشته و تصمیم گیری در مورد آن سخت است و توجه زیادی را می‌طلبد.

استاندار قزوین تصریح کرد: بسیاری از مشکلات بین زنان و مردان مشترک است و نیازمند توجه بیشتر بویژه در حوزه اشتغال هستیم که در این میان باید دانست اشتغال فقط استخدام در بخش دولت نیست و باید زمینه‌های دیگر را فعال کنیم.

زاهدی افزود: سلامت بانوان از همه چیز مهمتر است چون زنان در معرض آسیب‌های جدی هستند و باید به سلامت آنها توجه کنیم.

وی گفت: آشنا نبودن زنان با حقوقشان از مشکلات است به طوری که در جوامع عشایری و روستایی حتی ارث به زنان نمی‌رسد و باید روی آگاهی حقوقی زنان کار شود.

استاندار افزود: در ازدواج جوانان باید ببینیم آیا مشکل شروع زندگی مشترک است یا خود زندگی و این که هر کس بتواند از آینده اطمینان داشته باشد می‌تواند به هر حال آن را با کمترین امکانات هم آن را آغاز کند لذا ما باید بتوانیم خود زندگی را تضمین کنیم.

زاهدی اظهار داشت: تأمین اجتماعی در حوزه زنان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد چون زنان آسیب پذیرترند.
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری روز دوشنبه در سفر به استان قزوین در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین شرکت کرد.