در بازدید نجار از تجهیزات راهدرای کردستان صورت گرفت:

خودروی چند منظوره ترکول تحویل راهداری کردستان شد

نخستین خودروی چند منظوره ویژه مدیریت بحران کشور روز دوشنبه در مراسمی با حضور اسماعیل نجار در سنندج تحویل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این بازدید اظهار داشت: خودروی ۶ چرخ ترکول (TREKOL) محصول کشور روسیه، به صورت ۲ زیست ویژه تردد در شرایط بحرانی بویژه برفی طراحی و ساخته شده است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در آیین واگذاری این خودرو و آغاز فعالیت در حوزه راهداری کردستان گفت: دولت طبق پیشنهاد سازمان مدیریت بحران اعتباری ویژه برای خرید تعدادی از این خودروها برای ناوگان مدیریت بحران کشور تخصیص داد و سعی می شود برای هر استان حداقل یک دستگاه آن خریداری شود.
نجار با اشاره به لزوم تجهیز ادارات کل راهداری به ماشین آلات مدرن امداد رسانی تاکید کرد: خودروی TREKOL پیشرفته ترین محصول این کمپانی روس است که در ساخت آن از قطعات خودروهای GAZ و UAZ استفاده شده و تا دمای منفی ۴۵ درجه سانتیگراد توانایی شرکت در عملیات های مختلف را دارد.
معاون وزیر کشور گفت: این خودرو می تواند با حداکثر سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند البته در این نوع خودروها هدف اصلی توانایی عبور از مسیرهای صعب العبور است و فاکتورهای شتاب و سرعت چندان مهم نیستند.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور افزود: این خودرو با توجه به تایرهای غول پیکر و ارتفاع حدود نیم متری که از سطح زمین دارد، قادر است انواع مسیرهای برفی، سنگلاخی، شنی و حتی برکه های کم عمق را به راحتی پشت سر بگذارد.