استاندار کرمان گفت: ایجاد اشتغال و رونق تولید باید دغدغه تمامی مدیران استان باشد و بانک ها نیز باید به تولیدکنندگان در شرایط اقتصادی کنونی کمک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، یکصد و سی و یکمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید شهرستان انار با محوریت بررسی ۱۴ طرح تولیدی دارای مشکل به ریاست استاندار کرمان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان انار برگزار شد.
استاندار کرمان در این نشست با اشاره به لزوم دلسوزی مدیران برای ایجاد اشتغال در استان گفت: اینکه دارایی یک سرمایه گذار به مدت سه سال معطل بماند و زمینه اشتغال ۶۳ نفر و به تعبیری ۶۳ خانوار از بین برود نشان از بی توجهی برخی مدیران دارد.
محمد جواد فدائی با بیان اهمیت همکاری بانک ها برای رفع موانع تولید در استان تصریح کرد: بانک ها می توانند با ارزیابی مجدد وثایق ارائه شده توسط سرمایه گذاران برای دریافت تسهیلات، به آزاد شدن وثایق کمک کنند.
بنا به این گزارش، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به نقش مهم بانک ها در رونق تولید و گذار از شرایط اقتصادی کنونی کشور گفت: بانک ها باید شرایط کشور را در نظر بگیرند و بابت تسهیلات اعطایی، سرمایه گذاران را بیش از حد تحت فشار نگذارند.
احمد انارکی محمدی افزود: در بحث رونق تولید، ارائه راهکارها مهم است و بانک ها نباید در قبال سرمایه گذاران به گونه ای عمل کنند که در نهایت به تملک واحدهای تولیدی و بنگاه داری توسط بانک ها بیانجامد.
به گزارش روابط عمومی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در این نشست با اشاره به بررسی دو گروه طرح های اشتغال زا و طرح های برنامه ای در ستاد اقتصاد مقادمتی استان گفت: ۵۱ درصد اقتصاد و اشتغال شهرستان انار به بخش کشاورزی، ۲۸ درصد به بخش خدمات و ۲۱ درصد به بخش صنعت و معدن اختصاص دارد.
جعفر رودری با اعلام وجود ۱۰۰۰ نفر بیکار در شهرستان انار تصریح کرد: با انجام ۱۲ طرح توسط معین اقتصادی شهرستان و همچنین ۱۴ طرح توسط بخش های غیردولتی و خصوصی، بیش از نیمی از بیکاری موجود شهرستان از بین خواهد رفت.
وی با اشاره به ۱۴ طرح مصوب توسط بخش غیر دولتی با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان در شهرستان انار اظهار داشت: با اجرای این ۱۴ طرح، ۲۰۶ نفر اشتغال زایی حاصل می شود.

بنا بر این گزارش، در این جلسه مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی سیم و کابل پیشرو با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان، لوله پی وی سی با سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومان، مفتول آلومینیوم با سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومان، دستمال کاغذی گلشن با سرمایه گذاری یک و نیم میلیاردی، مجتمع خدمات رفاهی چاهخویی با سرمایه ۱۵ میلیارد تومانی در فاز اول، تولید گونی با سرمایه گذاری ۴ میلیارد تومان، ذوب مس با سرمایه ۲ میلیارد تومان، کارگاه روغن کشی از دانه های روغنی با سرمایه گذاری ۲ میلیارد تومان، مرغداری ده هزار قطعه ای روستای جنت آباد با سرمایه ۵۰۰ میلیون تومان، مرغداری ۲۵ هزار قطعه ای با سرمایه یک میلیارد و دویست میلیون تومان، تولید مواد شوینده با سرمایه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی، مرغداری گوشتی ۶۳ هزار قطعه ای روستای گلشن با سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومان، انهار پلاست با سرمایه ۱۰ میلیارد تومان و شیشه سکوریت مهر صالح با سرمایه ۸ میلیارد تومانی مورد بررسی قرار گرفت.