استاندار: نگاه عدالت محور وزیر بهداشت و درمان به این استان؛ می تواند جبران مافات نماید.
به گزارش روابط عمومی استانداری; احمدعلی موهبتی در آیین افتتاح بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر با حضور وزیر بهداشت و در جمع تعدادی از مسئولان گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر حدود ۶۰ درصد مساحت و ۵۰ درصد جمعیت استان یعنی معادل یک میلیون و ۳۰۰ نفر را خدمات دهی می کند.
استاندارگفت: متوسط فاصله مراکز دانشگاه های علوم پزشکی کشور ۷۰ کیلومتر است و در برخی استانها پنج دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و این فاصله در استان سیستان و بلوچستان ۳۵۰ کیلومتر و در قسمت دیگر آن ۵۵۰ کیلومتر می باشد و این موضوع با عدالت محوری نظام جمهوری اسلامی مغایرت دارد که نگاه عدالت محور وزیر بهداشت و درمان می تواند جبران مافات نماید.
استاندار سیستان و بلوچستان از ایرانشهر به عنوان قلب بلوچستان یاد کرد و افزود: وحدت مردمان این سرزمین اعم از شیعه و سنی مثال زدنی و قابل تقدیر می باشد.
وی به سخن وزیر بهداشت و درمان در سال ۹۵ که ”ایرانشهر و چابهار” باید دانشگاه علوم پزشکی داشته باشد، اشاره کرد و گفت: در حوزه وزارت بهداشت و درمان در تمام کشور و همچنین استان سیستان و بلوچستان اقدامات بی نظیری انجام شده و انتظار ما این است که با مشارکت مردم در ساخت ۵۰ درصدی ساختمان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر دولت نیز ۵۰ درصد دیگر را مشارکت نماید و همزمان با افتتاح بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ظرف ۳ سال آینده این پروژه نیز راه اندازی شود.
این مقام مسئول با اشاره به ارتقاء بمپور به شهرستان، بیان داشت: شهرستان بمپور از امکانات بهداشتی و درمانی محروم می باشد و لاشار و آهوران نیز با ۶۰ هزار نفرجمعیت از این امکانات محروم هستند و این موضوع توجه ویژه مسئولین بهداشت و درمان را می طلبد.
گفتنی است در پایان این مراسم پروژه های بهداشتی و درمانی شهرستان های دلگان و فنوج نیز از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.