حضور سرمایه گذاران در این استان در دو سال گذشته رشد افزایش دهنده ای داشته است و تلاش می شود سالانه ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه از بخش خصوصی وارد لرستان شود .

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هوشنگ بازوند در مراسم آغاز بکار شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران و ششمین کنفرانس فیزیک و آزمایشگاه در محل دانشگاه لرستان با اشاره به ظرفیت های عظیم خدادادی در این استان گفت : در این استان معادن قیر طبیعی ،نفتی و گازی زیادی موجود است که سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه ها موجب رشد و شکوفایی آن می شود.
وی اضافه کرد: جذب این میزان اعتبار با وجود ۵۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه سرگردان و شناور در سطح کشور دور از انتظار نیست.
وی اظهار کرد : ۲۳ درصد سنگهای نمای ساختمان کشور در لرستان وجود دارد و این در حالی است که این ظرفیت ها نقش بسزایی در توسعه این استان دارد .
وی با تاکید بر این ظرفیت ها به عنوان فرصتی برای جلب سرمایه گذار در این استان تصریح کرد : حضور سرمایه گذاران در این استان در دو سال گذشته رشد افزایش دهنده ای داشته است و تلاش می شود سالانه ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه از بخش خصوصی وارد لرستان شود .
استاندار لرستان با اشاره به اینکه بشر از بدو تولد ناچار است با فیزیک زندگی کند گفت : علم فیزیک همواره در حال پیشرفت بوده و پیش بینی زلزله توسط علم فیزیک نیز دور از ذهن نیست.
بازوند توجه به علوم به خصوص فیزیک را راه تبدیل کردن تهدیدها به فرصت در جامعه دانست و تصریح کرد: فیزیک می تواند اصطکاک مسیر توسعه و پیشرفت و عدالت را کم کرده و پاسخی برای تهدیدهای فرهنگی باشد.
وی اظهار کرد : علم فیزیک آغاز و زیرساخت همه فعالیت های بشر است ولازمه ارتقا زندگی و موفقیت است .
رییس شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک کشور همچنین با اشاره به توافق هسته ای اخیر گفت : امروز ۵+۱ زبان تهدید و تحریم را کنار گذاشته است و با زبان تکریم با ملت ایران به مذاکره نشسته است و این پیروزی افتخار آمیز مرهون رشد علم فیزیک در این کشور و خون شهدای هسته ای است .
بازوند اظهارداشت :امروز توافق هسته ای بزرگترین رویداد سیاسی دنیا و بزرگترین پیروزی سیاست خارجی مرهون علم فیزیک و شهدای هسته ای است .
وی تصریح کرد : این پیروزی با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، درایت دولت تدبیر و امید و استقامت ملت ایران حاصل شده است و نقش علم فیزیک و شهدای این عرصه بر همگان آشکار و بسیار ارزشمند است .
وی ادامه داد: فیزیک به انسان آسایش و آرامش می دهد و می تواند به علم دینامیک و استاتیک سرعت بخشیده و در همه صنایع نقش داشته باشد.
ارائه راهبردها و شیوه های تدریس در آموزش علوم، پژوهش در آموزش فیزیک، آموزش حرفه ای معلمان فیزیک، نقد و بررسی برنامه های درسی دانشگاه ها در تربیت معلمان فیزیک و نوآوری در آموزش مفاهیم اساسی فیزیک از جمله محورهای کنفرانس فیزیک ایران است.
این کنفرانس به دنبال ارتقای دانش، بینش و مهارت معلمان فیزیک و آشنایی آنان با جدیدترین فنون در تدریس مفاهیم درس فیزیک است.
در این کنفرانس آموزشی ۴۴ مقاله علمی و ۱۲۱ پوستر ارایه خواهد شد.
گفتنی است این کنفرانس به مدت سه روز با حضور اساتدی برتر فیزیک کشور در محل دانشگاه لرستان در حال برگزاری است.