استاندار بوشهر گفت: در این راستا، سند اجتماعی استان بوشهر تصویب شده و گامهای عملیاتی و اجرایی آن هم مشخص کردیم و در این مسیر مساجد نقش بسیار مهمی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالکریم گراوند در نشست با دبیر ستاد کانونهای فرهنگی مساجد کشور با اشاره به ظرفیت مهم مساجد برای فعالیت های فرهنگی اظهار داشت: مساجد در کشور ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت های فرهنگی است که باید با یک برنامه ریزی منظم از این فرصت نهایت بهره را ببریم.

وی بیان کرد: یکی از فرصت های خوب مساجد است که با بهره مندی از این ظرفیت و انجام فعالیت های مختلف فرهنگی، زمینه برای کاهش آسیب های اجتماعی فراهم می شود.

استاندار بوشهر با اشاره به وضعیت آسیب های اجتماعی در استان بوشهر اضافه کرد: وضعیت آسیب های اجتماعی استان بوشهر در مرحله خاکستری است و خدمات خوبی در حال انجام است.

گراوند ادامه داد: در این راستا، سند اجتماعی استان بوشهر تصویب شده و گامهای عملیاتی و اجرایی آن هم مشخص کردیم و در این مسیر مساجد نقش بسیار مهمی دارند.

وی افزود: حضور آیت الله صفایی بوشهری به عنوان نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه بوشهر یک فرصت بی نظیر برای توسعه فعالیت های مساجد است و ایشان با نگاه علمی خوبی که دارند یک نعمت برای استان و فعالیت های فرهنگی و مذهبی است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: با توجه به همدلی و هم افزایی موجود در استان، آمادگی داریم تا اعتبارات مورد نیاز کانون های فرهنگی مساجد استان را در ردیف های بودجه بررسی و اختصاص دهیم.

ارزانی دبیر کانون های فرهنگی مساجد کشور هم با قدردانی از حمایت های استاندار بوشهر از فعالیت های مساجد استانبر ضرورت توجه به کارکدهای مساجد و فعالیت های فرهنگی در این اماکن مقدس تاکید کرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه جامعه به سمت فردگرایی پیش می رود باید زمینه های بهره مندی از فضای مساجد را شناسایی کنیم.

ارزانی گفت: در کانونهای فرهنگی مساجد به فضای مجازی توجه ویژه ای کردیم و این روند ادامه دارد.

علیرضا پولاد مسئول کانون های فرهنگی مساجد استان بوشهر هم گفت: ۴۱۰ کانون فرهنگی فعال در مساجد استان داریم که از ابتدای امسال بر اساس برنامه های ابلاغی فعالیت های خود را دنبال می کنند.

وی بیان کرد: ۳۲ هزار نفر عضو ثبت شده در سامانه کانون های مساجد استان بوشهر داریم، ضمن اینکه سال گذشته از ۳۴۰ میلیون تومان اعتبار، ۲۰۰ میلیون تومان آن را جذب کردیم.